Ako zariadiť novú kanceláriu? Tipy a rady pre každého

Chcete zariadiť domáci pracovný priestor alebo kanceláriu pre viacerých zamestnancov? V tomto článku nájdete praktické tipy a rady, ako si zariadiť takýto priestor tak, aby spĺňal základné požiadavky.

 

Nábytok

Pri výbere nábytku sa väčšinou zohľadňujú estetické faktory. Ak však ide o zariadenie kancelárie, v prvom rade myslite na silný vplyv na produktivitu, pohodlie aj zdravie. Položte si nasledovné otázky:

  • Koľko ľudí bude kanceláriu využívať?
  • Potrebujete iba pracovné stoly a stoličky alebo aj konferenčný stôl alebo kreslá na stretnutia?
  • Aké sú vaše špecifické potreby? Potrebujete nejaké špeciálne vybavenie pre určité činnosti alebo priestor na skladovanie?

Určite vyberte kvalitný ergonomický nábytok na podporu správneho držania tela, ktorý znižuje riziko zdravotných problémov. Stoličky by mali byť nastaviteľné s podporou chrbtice a vhodnými opierkami na ruky. Pri kúpe stola venujte pozornosť tomu, či poskytuje dostatok miesta pre pohodlnú prácu, a ideálne taktiež umožňuje nastavenie výšky.

 

Technické vybavenie

Káble, konektory, predlžovačky. Asi len ťažko by ste našli nejakú kanceláriu bez týchto elementov. Ešte pred zariaďovaním myslite na zabezpečenie stabilného a rýchleho internetového pripojenia s dostatočnou šírkou pásma pre všetkých zamestnancov. Vybudujte spoľahlivú sieťovú infraštruktúru s dostatkom Wi-Fi prístupových bodov, ethernetových káblov a prepínačov. Aj keď sa v tejto oblasti vyznáte, radšej zabezpečte odbornú inštaláciu počítačov, serverov, tlačiarní a iných zariadení. Uistite sa o tom, že všetko je správne pripojené k sieti a majú nastavené prístupové práva.

Počítače vyberte podľa potreby výkonu. Notebooky sú flexibilné, čo je pre mnohých nenahraditeľná vlastnosť. Na druhej strane stolné počítače môžu ponúknuť vyšší výkon za nižšiu cenu. Pri výbere monitorov venujte pozornosť dostatočnému rozlíšeniu a veľkosti. Nezabudnite ani na kvalitné klávesnice a ergonomické myši.

Uistite sa, že sú všetky zásuvky a káble umiestnené tak, aby sa o ne nikto nezachytil a nespôsobil si úraz elektrickým prúdom. Používajte len kvalitné predlžovacie káble a nepreťažujte ich.

 

Osvetlenie

Výber správneho osvetlenia do novej kancelárie je kľúčový pre vytvorenie produktívneho a pohodlného pracovného prostredia. Ak je to možné, maximalizujte prirodzené svetlo tým, že umiestnite pracovné stanice blízko okien. Prírodné svetlo dokáže zlepšiť náladu, dokonca zvyšuje i produktivitu.

Ďalším základným zdrojom svetla okrem okien môžu byť stropné svietidlá, ako sú LED panely alebo bodové svetlá. Všetky pracovné stoly by mali byť vybavené stolnými lampami alebo nastaviteľnými svetlami, ktoré poskytujú koncentrované osvetlenie. LED osvetlenie je úsporné, má dlhú životnosť a jeho produkcia tepla je nízka.

 

Oddychový kútik

Práca bez akejkoľvek prestávky väčšinou nevedie k ničomu dobrému. Pouvažujte nad oddychovým kútom priamo v kancelárii, môže mať pozitívny vplyv na pracovné prostredie. Môže navyše stimulovať kreativitu a pomôcť nájsť nové nápady. Oddych mimo pracovného stola často vedie k lepším riešeniam problémov.

Mal by sa nachádzať v tichšej časti kancelárie, ideálne pri okne s prirodzeným svetlom. Logicky, mal by poskytovať príjemné pohodlie, takže zainvestujte do pohodlných sedačiek, kresiel alebo sedacích vakov. Môžete tiež pridať niekoľko mäkkých vankúšov alebo prikrývok. Rastliny vytvoria príjemnú a upokojujúcu atmosféru.

 

Zdroj fotiek: Unsplash